Etiketten in Word
Terug naar Officetips

Etiketten in Word

Word/Excel 2007 en nieuwer

Niveau: Vervolg

Etiketten maken met Word en Excel

Op basis van een Excel bestand kunt u ook Etiketten maken. Dit gaat ongeveer hetzelfde als het maken van brieven.

U begint met het maken van een adressenlijst in Excel. In de eerste rij dienen de kopjes te staan zoals naam, adres, postcode en plaats.

  1. U gaat naar het tabblad Verzendlijsten (Mail merge)

  2. Kies voor Afdruk samenvoegen starten , (Start mail merge) en kies voor de optie Etiketten

  3. Kies vervolgens de juiste etiketten uit, dit staat meestal op de verpakking of de achterkant van het etiketvel. (Wanneer de juiste etiketten er niet tussen staan kunt u een nieuw etiket aanmaken en het formaat van de etiketverpakking invoeren).

  4. De volgende stap is om de adressen te selecteren.
    Klik op de knop Adressen selecteren (Select Recipients).

  5. Kies voor Bestaande lijst gebruiken.
    Zoek het Excel bestand op met uw adressenlijst.

  6. Ga naar samenvoegvelden invoegen (insert Merge Fields).om de juiste velden in te voegen.

  7. Klik steeds als u iets aanpast op de knop etiketten bijwerken.

  8. Met de knop Voorbeeld van het Resultaat’ (Preview Results) kunt u het resultaat bekijken.

  9. Als de etiketten klaar zijn dan kunt u via de knop ‘Voltooien en samenvoegen’ (Finish Merge) de etiketten meteen printen of eerst nog in Word bekijken.



Gevestigd in Apeldoorn (Gelderland)

Mirjam de Roo Office Training
Postbus 2415
7302 EP Apeldoorn
KvK:37132314
training@mirjamderoo.nl